maart 6 2010

Gisteren was het erg mooi weer, dus tijd voor een rondje Gein. Allereerst de Chaenomeles japonica = dwergkwee, in Abcoude.

dwergkwee

De Cornus sanguinea = rode kornoelje in de Riethoek.

rode kornoelje

Het populierenlaantje van Mondriaan, langs het Gein. Het is dus een essenlaantje.

populierenlaantje

kraai

Als laatste, dicht bij de schoolwerktuinen van Zuidoost een mooie den, waarschijnlijk de zwarte den (Pinus nigra), maar dat weet ik niet zeker.De kegels hebben een uitstekende punt, die ik echter nergens in de boeken kan terugvinden. Het is dus de Pinus pinaster, zie reactie van Wilma.

den

kegel

Ik vergat te vermelden dat ook de grienden in het Gaasper park zijn geknot. Het is lang geleden dat hier geknot werd.

Gaasperpark grienden

2 gedachten over “maart 6 2010

  1. bomennederland Berichtauteur

    Ja Wilma,dat is hem, wij hebben deze boom vorig jaar ook bekeken en toen gaf jij deze naam ook al,maar dat kon ik niet terugvinden.Gr Karin

  2. wverburg

    Is het misschien een Pinus pinaster? De grootte van de kegel doet het mij vermoeden.
    gr Wilma

Geef een reactie

