april 18 2010

Gisteren gingen we op de fiets langs vele bomen in Haarlem en omstreken, o.l.v. John Todirijo van de NDV. Er was een grote opkomst  en we hadden er mooi weer bij.

Quercus xturneri Pseudoturneri

blad

bomenliefhebbers

We zagen onderweg een Ziziphus jujuba, die ik echt nog niet herken zonder blad en ik zag geen stekels, bij nadere inspectie zaten die er wel.

Ziziphus jujuba

Park Brederode Santpoort

Het zien van dit gebouw bracht mij terug naar mijn jeugd, ik begon als 17jarige, mijn loopbaan in Eindhoven in de Rijkspsychiatrische inrichting in eenzelfde soort gebouw. Wij kregen vandaag in het Brederodepark een lunch aangeboden.

En toen richting begraafplaats de Kleverlaan, waar heel veel te zien valt op bomengebied.

Kleverlaan Haarlem

Hier staat ook een Ziziphus jujuba en een Idesia polycarpa, die ik niet vaak zie en dus ga volgen (helaas geen goede foto’s). Ook is hier het graf van Zocher te zien.

graf Zocher

Geef een reactie

