augustus 25 2010

Heb een fantastische wandeling door de duinen en bossen van Schoorl gemaakt. Hier zijn de hoogste duinen van Nederland.

Schoorl

Schoorl

Schoorl

Schoorl

Er waren heel veel paddenstoelen en het meest bijzondere vond ik een vliegenzwam en het gestreepte nestzwammetje, de rest herken ik (nog) niet.

gestreept nestzwammetje

Er stond veel rondbladig wintergroen = Pyrola rotundifolia en 3 soorten heide. o.a. Kraaiheide = Empetrum nigrum, sruikheide = Calluna vulgaris en dophei = Erica tetralix. Nu hoorde ik dat kraaiheide geen heidesoort is. Ik had het nog nooit gezien.

3 soorten hei

kraaiheide

2 gedachten over “augustus 25 2010

  1. bomennederland Berichtauteur

    O, je, natuurlijk moet het kraaiheide zijn, Peter.Ik ga het veranderen.Gr Karin

  2. Peter Heijtel

    Karin,
    hele mooie foto,s

    Je bedoelt natuurlijk kraaiheide

    fam. kraaiheiachtigen

    groetjes Peter

Geef een reactie

