september 27 2010

Gisteren ben ik naar Uilenstede gegaan. Mijn favoriete arboretum, of wat er nog van over is. Hier staat dus ook een Carpinus turczaninowii(zie studiedag beuk te Trompenburg)

Carpinus turczaninowii

Carpinus turczaninowii blad

Ik rook de Cercidiphyllum japonicum ( een zoete koekjeslucht) Er staan hier 2 bomen van deze soort.

Cercidiphyllum japonicum

Ook een Betula davurica met een schilferige bast, verscholen achter een Malus toringo.

Betula davurica

Betula davurica

Dan nog 2 struiken die zich amper staande houden, maar ik vind ze wel bijzonder (ik ken geen andere exemplaren in Amsterdam) Helaas weer geen Nederlandse namen.

Viburnum henryi

Phillyrea latifolia

Phillyrea latifolia

Geef een reactie

