oktober 30 2010

Vorige week bij een bomenwandeling van H.Wolters in het Beatrixpark viel de naam, Acer xzoechense ‘Annae’ en ik herinnerde me opeens, dat iemand mij die had aangewezen in A.oost, dus even erlangs.

Acer xzoechense Annae

Acer xzoechense Annae

Hierna ging ik door naar de Hortus, waar een heruitgave zou zijn van het boek van H. van der Stelt, over de bomen van Hortus en Artis. Ik werd afgeleid door de mooie herfstkleuren.

Hortus

Koelreuteria paniculata

Salvia confertiflora

Ik fotografeerde een zaaddoos en uit alle bordjes heb ik deze gekozen als bijbehorende naam. Leek me het meest toepasselijk.

Onlangs heb ik een meer toepasselijke naam gekregen van Jos de tuinman, nl Scolymus maculatus

Galactites tomentosa

Galactites tomentosa

Verder zag ik een mooie doorzichtige bes en denk dat dit een kamperfoeliesoort is, er stond geen bordje bij.

Lonicera

Als laatste een soort brandnetel uit Z.Amerika: Loasa triphylla.

Loasa triphylla

Loasa triphylla

Een gedachte over “oktober 30 2010

Geef een reactie

