november 2 2010

Gisteren met H. naar Fort Hoofddijk te Utrecht geweest en daar was veel te zien.

Er staat een Hibiscus cannabinus die heel erg op de 3 urenbloem = Hibiscus trionum, lijkt.

Hibiscus cannabinus

artisjok

Dan een plant, waarvan ik dacht dat het een okra (groente) was, maar van deze plant worden waarschijnlijk de jonge bladeren gegeten, las ik op internet.

Abelmoschus manihot

Tot mijn grote verbazing zag ik een Nyssa aquatica staan, die ben ik nog niet veel tegengekomen. Er staan hier aardig wat soorten lindes en de voor mij hele bijzondere Zelkova carpinifolia ‘Verschaffeltii’ , waar ik nog 1 exemplaar van weet te staan in Amsterdam.

Nyssa aquatica

Zelkova carpinifolia Verschaffeltii

Salix sachalinensis Sekka

Geef een reactie

