december 28 2010

Vandaag naar de Hortus geweest en vond een zaaddoos van de Firmiana simplex = parasolboom. Het is de 1e keer dat ik zaad zie aan deze vrij jonge boom.

parasolboom

De kaneelboom = Cinnamomum zeylanicum gaat binnenkort bloeien.

kaneelboom

dikblad

dikblad

Hierna ging ik naar Artis om een eucalyptusboom te zoeken, die ik ooit gefotografeerd had, maar ik kon hem niet meer vinden, wel zag ik deze Fagus sylvatica. De eucalyptusboom is doodgegaan, werd mij verteld door Jan de Jong.

beuk

In de vlinderkas zag ik bessen aan een onbekende klimplant. Ook hier kreeg ik informatie over, het is geen klimplant, maar een smal groeiende struik en de naam is: Ardisia humilis. De naam gekregen van de beheerder van de vlinderkas, Ton Hilhorst.

Ardisia humilis

vlinder

2 gedachten over “december 28 2010

Geef een reactie

