januari 30 2011

 

speelgoed uit Mexico

Quercus urbanii uit Mexico

Gisteren was er een lezing over Mexicaanse bomen, door Gert Fortgens van arboretum Trompenburg te Rotterdam. De lezing (veel foto’s) was geweldig en had veel langer mogen duren. Ik was er wat eerder en kon op mijn gemak de tuin bekijken. Als eerste ging ik naar de overtuin, daar kom ik niet zo vaak.

Quercus Pondaim

Hierna liep ik richting Uithof, ook een nieuw gedeelte, en zag de bessen van de Rhus verniciflua hangen, mijn dag kon niet meer stuk.

Rhus verniciflua

Daarna was ik op zoek naar een naaldboom(pje) die ik in 2009 gefotografeerd had en met hulp van een aardige dame vond ik hem/haar tenslotte: de Austrocedrus chilensis, met een hele apparte tekening op de naalden.

Austrocedrus chilensis

In dit geval noem ik ook de Pseudotaxus chienii.

Pseudotaxus chienii Tr

Hier zag ik een Hamamelis x intemedia ‘Feuerzauber’, deze vind ik nog mooier dan de Ham.x int. Jelena.

Hamamelis x interm Feuerzauber

En toen was de tijd al weer om.

Geef een reactie

