maart 21 2011

Het is lente.

fort hoofddijk

Gisteren was ik op fort Hoofddijk te Utrecht en met mij vele mensen, er was een bollenspektakel. Ik was er vrij vroeg en kon op mijn gemak de rotstuin bekijken. Daar staan hele mooie naaldbomen, die je echt niet overal ziet en met veel naambordjes.

Thuja koraiensis

Pinus strobus Radiata

Toen ik op het terras een kopje koffie nam, zag ik in de verte een rode boom, daar moet ik dan op af. Het was een Cercidiphyllum japonicum, die in bloei stond.

Er dichtbij stonden meerdere bomen met rode bloemen (uit dezelfde familie) en omdat je de boom erbij ziet en een bordje, is het te behappen. Maar ze lijken heel erg op elkaar.  Euptelea polyandra en een Parrotia persca = ijzerhard.

katsuraboom

 

Cercidiphyllum japonicum

Euptelea polyandra

Parrotia persica

Ook hier zag ik een Black Pussy = Salix gracilistyla var. ‘Melanostachys’ echter zonder bordje. (ik kreeg de naam ooit van Nico Hoogland)

Salix gracilistyla var Melanostachys

Salix gracilistyla var Melanostachys

Geef een reactie

