Maart 25 2011

Gisteren een mooie ns wandeling gemaakt, met Hetty K. Van Utrecht naar Bunnik langs de Kromme Rijn en over het Jaagpad. Veel moois gezien,

groot hoefblad

nieuw Amelisweert

Er werden nieuwe bruggen gemaakt o.a. naar Nieuw Amelisweert, je kon het goed zien liggen in de verte. Er stonden veel wilgen in bloei en met een loep konden we goed het verschil zien tussen mannelijk stuifmeel en vrouwelijke bloempjes. De soort kan ik pas aan de hand van het blad bepalen en dan nog niet met zekerheid.

We kwamen ook monumentale bomen tegen. Hetty dacht eik, we zullen het later weten.

mannelijk

vrouwelijke bl

monumentale bomen

Jaagpad

We zagen een wilg met 2 soorten gallen, het wilgenroosje en nog een onbekende, die ik later tegenkwam op de gallensite http://www.xs4all.nl/~werthof/plantengallen/stenacis , waarschijnlijk de wilgenbezemmijt.

gal

Ook veel vogels gehoord en gezien, een winterkoninkje bv en het lachende geluid van een groene specht, niet gezien. Veel ganzen onderweg waaronder deze Canadese gans.

Canadese gans

Later in Bunnik zagen we deze Magnolia in bloei, waarschijnlijk een stermagnolia = Magnolia stellata.

ster magnolia

Een gedachte over “Maart 25 2011

  1. spinseltje

    Hallo bomenliefhebber,

    Ik heb even rondgekeken op je blog, en het bevalt me goed! Ik ben zelf ook een natuurliefhebber, ik maak graag foto`s tijdens onze wandelingen.
    Grappig, over 3 weken gaan we kamperen in de buurt van de kromme rijn, dan zal ik deze wandeling ook vast doen…
    Zelf heb ik een wandelspinsel blog, kom ook eens kijken bij mij….

    Ik kom vast nog eens bij je kijken!

Geef een reactie

