maart 28 2011

Larix kaempferi

Gisteren kreeg de coniferen vereniging een rondleiding op de Nieuwe Ooster en ik mocht meelopen. Het was heel leerzaam beiderzijds, denk ik. Er werden wat nieuwe soorten ontdekt, helaas staan ze op graven en tellen dus niet mee als boom van het arboretum. oa : een Ginkgo biloba ‘Mariken’, een kleine Pinus pinaster en een Picea marianum.

Picea marianum

Johan liet zien dat je een Araucaria heel goed kunt snoeien en de vereniging legde uit hoe je het verschil ziet tussen een Thuja en een Chamaecyparis.

Araucaria araucana

Vandaag ga ik verder met mijn zoektocht naar de Larix kaempferi, die in bloei staat.

3 gedachten over “maart 28 2011

  1. bomennederland Berichtauteur

    Rob,waarschijnlijk was ik dat op de fiets, de Araucaria is tot op een halve meter afgezaagd en de zijtakken zijn gekortwiekt, de foto is het resultaat, hij is gewoon weer uitgelopen.

    Els, de Thuja geurt( volgens mij naar citroen), heeft vaak een kromme top (nee de Chamaecyperus heeft een kromme top).heeft Y’tjes op de takken (de Cham. x’jes) en heeft andere zaden, open en onregelmatig van vorm, maar ik pak nog steeds de boeken erbij, om zeker te zijn.

  2. els

    hoe zie je het verschil dan tussen de twee thuja en chameacyparis? bedankt alvast- groet els

  3. Rob Alberts

    Zondagmiddag, op de brug van de Weespertrekvaart meende ik al dat ik jou op de fiets voorbij zag flitsen.
    Mooie foto’s.
    Hoe is die snoeiwijze van de Auracaria?

    Vriendelijke groet

Geef een reactie

