maart 29 2011

De amandelboom = Prunus dulcis bloeit.

amandelboom

Gisteren zag ik een halsbandparkiet in een Prunus in Buitenveldert, die pikte de bloesem uit de boom maar at het niet op en vandaag zag ik er een in Zuidoost, ik weet niet inwelke boom of struik .

Prunus

halsbandparkiet

Deze Magnolia kobus zag ik bij het Gaasperpark, waar ik even ging kijken bij de nieuwe aanplant en later in het park zag ik dat de Acer triflorum uitbundig aan het bloeien was.

Magnolia kobus

Acer triflorum

Acer triflorum de bloem

Acer triflorum de bast

Geef een reactie

