april 3 2011

Gisteren was ik in Gimborn, ik dacht er de opening van het seizoen mee te maken, maar dat is pas volgende week. Het is er altijd mooi, maar ik had niet verwacht dat de Magnolia’s in bloei stonden en zo massaal . Het was mooi weer en er was veel volk op de been.

Magnolia 1

Magnolia 2

Magnolia 3

Magnolia 4

Wat ik aan zie voor M.stellata is misschien wel M. salicifolia. Er waren ook al veel kikkers aanwezig, deze verstopte zich onder een magnolia bloemblad en even later bij de grote vijver maakte iemand me attend op deze vele parende kikkers en het kikkerdril.

kikker

kikkers

heidetuin

Het is heel moeilijk een keus te maken uit de vele mooie onderwerpen, zoals de roodgekleurde bodem door afgevallen bloemen van de Acer rubrum Schlesingeri = rode esdoorn.

rode esdoorn

Acer rubrum Schlesingeri

Picea omorika

Deze Servische spar had ook “bloemen” of hoe het dan ook mag heten, meerdere naaldbomen “bloeien” nu trouwens, zoals de larix en de douglas..

servische spar

Geef een reactie

