april 5 2011

mos

Zondag was ik op de Oeverlanden waar een excursie werd gegeven over mossen en korstmossen olv Willem Colenbrander en Dini Nugteren. Ik heb een paar foto’s kunnen maken, maar of de namen kloppen?. Er was best een grote groep en dan mis ik wel eens wat.

kopjes bekertjesmos

gewoon geweimos

rondbladig boogsterrenmos

Hierna ging ik naar het Amstelpark, daar zou de douglasspar = Pseudotsuga menziesii  “bloeien”, was mij verteld.

Pseudotsuga menziesii

Gisteren ben ik meegegaan met Hetty K. naar Elswout en daar was ook weer veel te zien.

Elswout

Hetty leerde mij wat mossen, maar het gaat niet snel. Er waren wat gebouwtjes opgeknapt en die zijn heel fotogeniek.

haarmos

Elswout

Elswout

Ik zag mijn eerste pinksterbloem = Cardamine pratensis en ook hier waren de padden bezig. Het zullen dus ook wel padden geweest zijn , zaterdag in Gimborn. Hetty zag eiersnoeren op haar foto’s en nu zie ik ze ook, het zijn de zwarte draden in het water, als je de foto uitvergroot zie je het.

Cardamine pratensis

padden

Geef een reactie

