april 6 2011

De tuin bij Zon Alom staat vol met narcissen en hyacinten, ook de kruidentuinen doen mee. Wat warmte en een regenbui kan doen.

tuin

de singel

dotterbloem

Klarenbeek

Ik hoorde kikkers kwaken, maar toen ik dichterbij kwam hielden ze hun snavel en lieten zich niet zien, wel zag ik hele klonten kikkerdril drijven en ook al kikkervisjes. Bij navraag bleek het om de bruine kikker te gaan. In een ander poeltje vond ik ook kikkerdril.

kikkerdril

kikkerdril

Even verderop zag ik knoppen in het waterdrieblad = Menyanthes trifoliata.

waterdrieblad

4 gedachten over “april 6 2011

  1. hanny

    Via een link bij Rob Alberts kwam ik hier…
    prachtige fotos, heerlijk al dat groen ! !
    Hier ( zuid frankrijk) zijn narcis en hyacint, blauw druifje, tulp ( de late staan nu open ) en de piepkleine maarts viooltjes al uitgebloeid, de forsytia is het geel ook kwijt en staat vollop in blad, andere naaktbloeiers hebben hun beurt ook gehad, en zelfs de kersenboom laat als sneeuw de bloesemblaadjes vallen…
    Maar de maagdenpalm bloeit door, de madeliefjes en paardebloemen ook,
    De diverse ( waaronder de parasol-) dennen, cypressen en coniferen verstuiven hun stuifmeel, de ( ik weet niet wat voor ) heg heeft bloementoortsjes die beginnen te verwelken, maar (gekultiveerde) viool, en ander tuin-spul bloeit opvolgend ….
    Dd groene distel-rozetten ( carde ) komen de hoogte in, het gras wordt kniehoog, dus mààien… tenminste bij mij rond het huis, buiten kan alles gewoon doorgroeien met al het wilds ertussen…
    Hier volgt het zpmerse goed het lente-spul al op….

    Mooi toch elk jaar weer hè !
    Een hartelijke groet,
    hanny

  2. Nanko Kiel

    Heb ik ook in mijn vijver staan. Komt al weer aardig op. Nu is het nog wachten op het drietal kikkers dat steevast ieder jaar opduikt.

  3. Rob Alberts

    Mijn voortuin loopt erg achter.
    Daarom ben ik zo jaloers op de eerste foto.
    Maar ook bij mij komt de natuur tot leven.
    PS1: vandaag verwijs ik door naar jou.
    Fijn weekend en
    Vriendelijke groet

Geef een reactie

