april 24 2011

judasboom

judasboom
Ik had gehoord dat de judasboom (hoe toepasselijk met Pasen) bloeide en herrinnerde me deze grote boom achter het Amstel Station en ging daar dus even langs en ja hoor, net op tijd.
zakdoekjesboom

 Vandaag met Hetty K. op de fiets naar het Brettenpad, via het Westerpark, waar ook een zakdoekjesboom in bloei stond. En ik zag bloemen in een esdoorn = Acer  buergerianum

Acer buergerianum bloem
Brettenpad
 
lidsteng
wilgenpluis
Het leek wel of het sneeuwde, door alle pluizen van de wilgen. 
 
huis uit 1775
Sassafras albidum

Op weg naar huis ging ik even kijken op de Nieuwe Ooster en zag dat deze nieuw aangeplante boom al bloeide.

2 gedachten over “april 24 2011

  1. bomennederland Berichtauteur

    Het is achter een school en achter het station langs het fietspad richting Spaklerweg, het fietspad heeft geen naam, maar het loopt paralel met de Weesper zijde. Hij staat dus bijna op de trap van de school. Gr. K.

  2. Saskia

    Hallo, kunt u het precieze adres geven waar de Judasboom achter het Amstel Station staat? Ik wil graag gaan kijken.

    Mvg,Saskia

Geef een reactie

