mei 22 2011

Er was gisteren een excursie van de NDV (Nederlandse Dendrologische Vereniging) in Tilburg. We werden ontvangen bij villa Mariënhof en omdat de groep zo groot was werden we opgesplitst.

startplaats

  Hier staan aardig wat monumentale bomen, waaronder een Magnolia acuminata, die helaas uitgebloeid was, en een rode Fagus sylv. met voeten. Ik heb helaas niet alle namen genoteerd, er was zoveel te zien.

beuk met voeten

 Hierna gingen we naar het Wilhelminapark en ook daar heb ik niet alles meegekregen. Ik ga wel een keer terug en op mijn gemak alles bekijken. Zo weet ik de naam niet meer van deze mooie esdoorn.

esdoorn

 

Dan een kastanje met een vreemde ent en rode bloemen.

kastanje

 

Er barste een discussie los over Quercus rubra of Quercus velutina en er was een Photinia serratifolia te zien, ik zie haast nergens meer Photinia’s, en een Prunus lusitanica, volop in bloei.

eik

 

Prunus lusitanica

Gelukkig stonden er bij sommige bomen borden, zodat ik toch een paar goede namen bij de foto’s kreeg, zoals deze reusachtige Tilia tomentosa ‘Pendula’.

Tilia tomentosa Pendula

Geef een reactie

