mei 31 2011

Gisteren ben ik naar Hilversum geweest en ging kijken bij Pinetum Blijdenstein en dat was weer geweldig.

Picea orientalis Aureospicata

Picea orientalis Aureospicata

Ik zag vruchten in de Torreya californica en ook in de Cephalotaxus fortunei en een libel aan de vijver.

Cephalotaxus fortunei

viervlek

Thuja standishii

Taiwania cryptomerioides

Ook zag ik een marokkaanse zilverspar = Abies pinsapo var. tazaotana.

marokkaanse zilverspar

Firmiana simplex

 Daarna ging ik naar de Kamerling Onnesweg en zag daar meerdere Cladrastis kentukea in bloei, ook een Liriodendron tulipifera . Later besloot ik ook maar in de Jan van der Heydenstraat op zoek te gaan naar de 3 Firmiana simplex.

Cladrastis kentukea

Liriodendron tulipifera

Pterostyrax corymbosa

Geef een reactie

