juli 12 2011

Gisteren met de trein naar arboretum Kalmthout, net over de grens in Belgie en het was meteen raak. Ik zag een Tetracentron sinense met een bloeiaar, dat was een grote wens, dus ik kon meteen naar huis. Het is echter zo’n mooi en groot arboretum, dus even verder kijken.

Tetracentron sinense

Tetracentron sinense

Sassafras tzumu

Hierna zag ik een Rhus succedanea (nooit eerder gezien) en die lijkt wel heel erg op een andere Rhus die ik ooit zag.

Rhus succedanea

Rhus succedanea

Ook zag ik een Fraxinus hoopiensis, die staat echter niet in de naamlijst houtige gewassen, maar wel appart.

Fraxinus knop

Kalmthout

Fraxinus blad

Kalmthout

Geef een reactie

