augustus 13 2011

Afgelopen dinsdag wilde ik nog een keer naar Kalmthout, maar er kwam geen trein naar Rozendaal, wel naar Rotterdam, dus ben ik daar ingestapt. Zodoende ben ik naar Arboretum Trompenburg gegaan in Rotterdam. En daar zag ik meteen iets bijzonders: Dipelta floribunda met apparte zaden.

Dipelta floribunda

Hierna ging ik naar de overtuin, die ik nog steeds niet helemaal bekeken heb. (er staan nog wel heel veel eiken)

vele eiken

Als bijzonderheid staat hier een Lithocarpus edulis, (wat lijkt op een eik) en Lithocarpus henry naast elkaar.

Lithocarpus edulis

Lithocarpus edulis

Lithocarpus henry

Verder zag ik een Nyssa aquatica met bes, die ook alleen aan de bes te herkennen is en dus geen N. sylvatica is.

Nyssa aquatica

Abies koreana met wants

zaaddoos pioenroos

Er is hier natuurlijk veel meer te zien, maar dan zou ik 100 foto’s moeten plaatsen.

2 gedachten over “augustus 13 2011

  1. Trudy van de Steeg-Hartman

    Beste blogger,

    Ik heb een vraag aan u. Voor mijn studie Landschapsinrichting heb ik met een collegastudent een brochure over tijdelijke natuur gemaakt waarin ik voor studiedoeleinden een foto van u heb opgenomen, vanzelfsprekend met in het colofon de bronvermelding.

    Nu wil een organisatie deze brochure op zijn site opnemen maar dat kan alleen als de rechten op afbeeldingen zijn afgedekt. Ik zou u graag de brochure toesturen met daarbij de vraag of uw foto in de brochure opgenomen mag worden.

    Hoe kom ik met u in contact?

    Met vriendelijke groet,
    Trudy van de Steeg-Hartman

Geef een reactie

