november 17 2011

herfst in Gimbornarboretum

Gimborn arboretum

 Gisteren had ik nog een “vrij reizendag” en ging naar het Gimborn arboretum te Doorn, ik was er lang niet geweest en er was veel te ontdekken, zoals een reuze “vrucht” van de Maclura pomifera.

Maclura pomifera

zaad doodsbeenderenboom

Acer rubrum

 Ook zag ik vele paddenstoelen, maar daar weet ik geen namen van.

paddenstoel

Pinus contorta

 Er staan dus ook veel naaldbomen, om je kennis te vergroten. Deze Euonymus vond ik ook wel bijzonder.

Euonymus macropterus

Euonymus macropterus

 En er stond een Rhus verniciflua in de bosjes, dat is me nooit eerder opgevallen, ik kan het ook haast niet geloven.

Rhus verniciflua

2 gedachten over “november 17 2011

  1. wilma

    Wat is het verschil tussen de Metasequoia en de Taxodium goed te zien op de eerste foto!

    Gr Wilma

Geef een reactie

