november 30 2011

Zaterdag bij een NDV dag, zag ik een tak van een Hemiptelea davidii en dat bracht mij aan het twijfelen over een boom , die ik in Amstelveen aagezien had voor een Gleditsia. Dank zij Marjan Boshart, vond ik de boom terug, maar zonder blad en met deze bast, dus waarsch toch een Gleditsia, dus maar wachten op blad.

Gleditsia

 

Gleditsia

Van de week in Hortus (Vu) wees Arend vd Beld me op een aardbeiboom = Arbutus unedo, in bloei, helaas waren de vruchten eraf.

aardbeiboom

 

Diospyros lotus

 

Ginkgo biloba

 

En wat zijn die gele dingen in de Ginkgo, het lijken wel aankomende bloemen. Arend had ook nog een vraag, weet iemand de naam van deze struik uit omgeving Velp. 

onbekende struik Arend vd B

 
Vandaag vele ganzen zien overvliegen, word het kouder?

ganzen

 
 

2 gedachten over “november 30 2011

  1. Pierre Theunissen

    Beste Karin,
    De gedoornde boom is ongetwijfeld een Gleditsia triacanthos.
    De “gele dingen” in de Ginkgo zijn vrouwelijke bloempjes.
    De onbekende struik is Leucothoe fontanesiana.

    Groetjes, Pierre.

Geef een reactie

