januari 27 2012

Het is mooi weer, dus naar buiten. Deze slakroppen steken overal de kop op. Ik kan nog niet zien of het de witte of japanse hoefblad is , ik denk Petasites japonicus en verder lijkt dit wel een lenteklokje = Leucojum vernum.

Petasites japonicus

 

lenteklokje

 

brug

Toen zag ik weer een aalscholver die heel geduldig poseerde (of zijn veren aan het drogen was)

aalscholver

 

aalscholver

 

stengeloze primula

Als laatste een groenblijvende eik, het zou de Quercus virginiana zijn, maar daar twijfel ik aan, ik weet echter geen andere te staan in Nederland.

Quercus virginiana

 
 
 

3 gedachten over “januari 27 2012

  1. bomennederland Berichtauteur

    Oke Peter, maar ik laat alleen mooie foto’s zien, de slechte gooi ik weg. Gr Karin

  2. Peter Heijtel

    Karin,
    De ooievaar in het Vondelpark is ook weer terug
    en bloeiende sneeuwklokjes .

    Groeten,
    Peter

Geef een reactie

