maart 20 2012

Johan Mullenders, de bomenman van de nieuwe ooster zat in een boom en daar wilde ik wel foto’s van maken, dat zie je niet vaak.

nieuwe ooster

nieuwe ooster

Magnolia kobus

Pinus yunnanensis

Daarna ging ik naar Hortus Botanicus in het Centrum en daar zag ik een Magnolia stellata in bloei en een rode gloed over een Cercidiphyllum japonicum. Ook waren er veel stinzeplanten in bloei.

Magnolia stellata

Cercidiphyllum japonicum

2 gedachten over “maart 20 2012

  1. bomennederland

    Bedankt, er werd mij weleens gevraagd is het een mannetje of vrouwtje (is de boom 1 of 2 huizig) en vroeger lette ik daar niet zo op, maar het is toch wel makkelijk, dus ik leer nog steeds. Karin

  2. Pierre Theunissen

    Dag Karin,

    De Cercidiphyllum is een vrouwelijk exemplaar.

    Groetjes, Pierre.

Geef een reactie

