maart 26 2012

In (Oost) watergraafsmeer zag ik deze, waarschijnlijk Canadese populieren, het leken vrouwelijke klonen, ik blijf populieren lastig vinden.

canadese populier

canadese populier

Hierna wilde ik kijken naar de Acer griseum in het Koch plantsoen en zag dat daar ook 2 Cercidiphyllum japonicum stonden, een ervan was zeker een mannelijk excemplaar.

Acer griseum

Op de Nieuwe Ooster stond een prunus in bloei. Prunus x subhirtella ‘Dahlem’ en een oude Acer saccharinum had ook nog bloemen. Er dicht bij is een jonge boom geplant.

Prunus x subhirtella Dahlem

Acer saccharinum

krokus

2 gedachten over “maart 26 2012

  1. bomennederland Berichtauteur

    Ik vermoedde al zoiets, vandaag zag ik dat alle rode katjes, geel geworden waren, maar heb vergeten er één mee te nemen. Voorlopig laat ik de populieren even met rust, Karin

  2. Pierre Theunissen

    Hallo Karin,
    De populieren horen tot een mannelijke kloon. Te zien aan de rode katjes. Peuter er maar eens een open, dan zie je de helmhokjes.
    Groetjes, Pierre.

Geef een reactie

