april 7 2012

Het was mooi weer, dus tijd voor een fietstocht, allereerst kwam ik langs de molen aan de Amstel en zag in het weiland mijn “vriendjes” de scholekster en de kievit.

molen

scholekster en kievit

gele magnolia

Deze gele magnolia zag ik in Amstelveen en ging door naar het Thijssepark en daar stond de moesdistel = Cirsium oleraceum en de gele voorjaarshelmbloem = Scrophularia vernalis en het leek erop of pimpelmezen aan het paren waren.

voorjaarshelmbloem

moesdistel

pimpelmezen

uitlopende varen

Ook zag ik een pinksterbloem, waarvan de foto lukte.

pinksterbloem

Acer saccharinum

wildemanskruid

4 gedachten over “april 7 2012

  1. r.

    cardamine-pratensis

    pinksterbloem aan’t water, Gelukt en zeker Geslaagd; Pracht-beeld. dank.

  2. bomennederland Berichtauteur

    Pierre, ik doe geen aanpassingen meer, want elke keer als ik het blog bewerk, verdwijnen de onderschriften bij de foto’s, ik hoop dat mensen de reacties lezen. Gr Karin

  3. wilma

    Hai Karin,
    Niet alleen de foto van de Pinksterbloem is gelukt, vele andere onderwerpen heb je weer prima geschoten!
    Veel mooi weer gewenst komend weekend,
    wilma

  4. Pierre Theunissen

    Dag Karin,
    De uitlopende varen is de koningsvaren, Osmunda regalis.
    Verder fijne Paasdagen!
    Pierre.

Geef een reactie

