april 20 2012

Vandaag moest ik nog even iets nakijken in de Hortus botanicus plantagelaan en zag deze plant, volgens mij een Haquetia epipactis. De plant heeft geen Nederlandse naam en komt niet uit Nederland, waarschijnlijk uit de Alpen of Karpaten. Ik kon de plant ook niet vinden in de Flora, dus duidelijk niet van hier.

Haquetia epipactis

Haquetia epipactis

Verder zag ik een klein nieuw struikje staan en dat lijkt wel op een Alnus viridis.

Alnus viridis

Alnus viridis

 

2 gedachten over “april 20 2012

  1. bomennederland Berichtauteur

    Maakt mij niet veel uit of het waar is of niet, het blijt een leuk verhaal, gr Karin.

  2. tropischekassenleiden

    Carla Teune vertelde dat de Hacquetia genoemd is naar Balthasar Hacquet, een Oostenrijkse plantkundige. Omdat Hacquet geen familie had en het plantje ook niet… grapje van Linnaeus, of ’t waar is weet ik niet
    Hortusfreak

Geef een reactie

