mei 13 2012

Gisteren ben ik meegeweest met een busreis van de Nieuwe Ooster, de stichting bestaat 5 jaar en dat werd gevierd.We gingen naar Wageningen, naar arboretum Belmonte en na de lunch naar De Dreijen, wat nu in particuliere handen is.

Belmonte

Er waren 2 rondleiders aanwezig.

Belmonte

En deze Gymnocladus dioicus = doodsbeenderenboom nam ons in de maling, we moesten echt heel dicht bij komen om hem te herkennen en op het bordje te kijken (moet ik altijd) . De meeste bomen die niet oorspronkelijk uit Nederland komen zijn nu nog kaal. Dat is nu een goed herkenningspunt voor mij.

doodsbeenderenboom

Na de lunch, die we aangeboden kregen  van de stichting, gingen we naar arboretum de Dreijen, waar ook 2 rondleiders klaarstonden.

Dreijen

Quercus robur Concorde

Laburnocytisus adamii

Dit was wel iets apparts de Laburnocytisus adamii (een kruising van een goudenregen en een purperkleurige brem) maar ik ben verwend in Amsterdam en wist hem al te staan in een klein arboretum in Amstelveen.(arboretum Uilenstede)  Nog een appart soort, staat op de parkeerplaats achter een hek een hele grote oude iep = Ulmus parvifolia ‘Geisha’ , die ik ook in Arboretum Oudenbosch gezien heb.

Ulmus parvifolia Gheisha

Ulmus parvifolia Geisha

Een gedachte over “mei 13 2012

  1. Pierre Theunissen

    Dag Karin,
    Ik was vrijdag in de Dreijen, gelukkig is er toch nog veel gered. En het onderhoud is goed geregeld, het is nu een echte “kijktuin” geworden.
    Groeten, Pierre.

Geef een reactie

