juni 12 2012

Ooievaar

vijver

In de Artsenijhof bij de vijver stond deze mooie roos, verder ging ik het Beatrix park in en zag meteen bloemen in een voor mij onbekend boompje. Nu is het meteen duidelijk, het is een Styrax japonica, soms moet je jaren geduld hebben.

Styrax japonica

Physocarpus opulifolius

Verder wilde ik ook naar het Gijsbrecht park om naar de nieuwe boompjes te kijken. Ulmus minor ‘Vada’ .

iep

In Amstelveen kwam ik een ex-buurvrouw tegen, die liet mij het een en ander zien en er ontstond een leuke discussie, is dit wel of niet een zwarte berk, een plantsoenmedewerker mengde zich ook in het gesprek. Ja, Amstelveen zet veel interessante bomen neer, er valt altijd wat te bekijken.

Betula nigra

 

Betula nigra

Geef een reactie

