augustus 28 2012

Ik kwam langs Frankendael waar de moerascippressen op eilandjes in het water staan.

moerascipres op eiland in het water

Gisteren was ik in de Hortus in het centrum en zag daar interessante planten. oa in het eenjarigeperk  een gele distel zonder naam, (ik fotografeer hem al jaren) en ik kreeg gisteren een naam van een medewerker van de Hortus, Jos. De plant heet Scolymus maculatus (de foto had beter gekund) In de koude kas zag ik deze Gomphocarpus physocarpus met een leuk naambordje, de Afrikanen geven altijd leuke namen aan planten.

Scolymus maculatus

Gomphocarpus physocarpus

gomphocarpus physocarpus

Verder een Solanum met gele stekels de Solanum sisymbriifolium = litchi tomaat en een onbekende kuipplant die ook weleens een Solanum zou kunnen zijn.

litchi tomaat

Solanum sisymbriifolium

onbekende kuipplant

Geef een reactie

