februari 16 2013

De Acer rubrum staat op springen, ook de zogenaamde wateriep heeft knoppen . de Ulmus pumila op de Nieuwe Ooster.

Acer rubrum NO

Acer rubrum NO

Ulmus pumila 28 NO

Ulmus pumila 28 NO

In het Maarten Luther Kingpark staat deze mooie els met ingesneden blad, volgens mij de Alnus nigra ‘Imperialis’, bij nader inzien en na een telefoongesprek met W.V. moet dit Alnus glutinosa ‘Laciniata’ (volgens Nico Hoogland) zijn en ook hier hebben de iepen knoppen. Ik let er nu speciaal op, want een vriendin maakte me er op attent en vorig jaar was ik ook te laat. Het komt gelukkig wel elk jaar weer, dus krijgt men nog een kans.

Alnus glutinosa Laciniata

Alnus glutinosa Laciniata

 

 

Alnus glutinosa Laciniata

Alnus glutinosa Laciniata

iep uit Maarten LK parkiep uit Maarten LK park

In het Amstelpark zaten de Parrotia’s ook vol met bloemen, er staan er meerdere hier, maar dit doorkijkje vond ik erg mooi een Pterocarya fraxinifolia met aan zijn voet Eranthis hyemalis = winterakoniet en op de achtergrond de rode gloed van de Metasequoia en een iep die binnenkort gaat bloeien, ik weet niet welke.

doorkijkje

doorkijkje

Eranthis hyemalus

Eranthis hyemalus

Hamamelis x int Jelena in AmstelparkHamamelis x int Jelena in Amstelpark

iep uit Amstelpark

iep uit Amstelpark

Op weg naar huis, zag ik een roofvogel op een lantaarn, die echter wegvloog toen ik dichterbij kwam om beter te kijken, dus ik weet niet wat het was.

roofvogel

roofvogel

Geef een reactie

