februari 18 2013

Er was een bomenexcursie in het Beatrixpark, gegeven door Henk Wolters, maar ik was veel te vroeg en het was erg druk in het park, dus liet ik het maar voorbijgaan. Ik zag nog  wel bloemen in deze hoogopgekroonde esdoorn = Acer saccharinum ‘Laciniatum Wieri’ .In Oost moest ik even langs deze els, Alnus glutinosa ‘Laciniata’ en bij de bereden politie op de parkeerplaats staan er ook verscheidene.

Acer sacch Laciniatum Wieri

Acer sacch Laciniatum Wieri

 

Alnus glutinosa Laciniata in Oost

Alnus glutinosa Laciniata in Oost

 

Alnus glutinosa Laciniata in Zuidoost

Alnus glutinosa Laciniata in Zuidoost

 

 

 

De ooievaars hebben weer bezit genomen van hun nest bij het Amstelpark.

ooievaar

ooievaar

 

ooievaar in Amstelpark

ooievaar in Amstelpark

 

boerderij aan de Amstel

boerderij aan de Amstel

In het Gijsbrechtpark staat deze Petasites alba of japonica, dat kan ik later pas zien.

Petasites alba in Gijsbrechtpark

Petasites alba in Gijsbrechtpark

 

Geef een reactie

