april 7 2013

Het fluitekruid  = Anthriscus sylvestris is aanwezig en wacht op een beetje warmte om uit te lopen, ook zag ik een aalscholver in een boom.

fluitekruid

fluitekruid

Aalscholver

Aalscholver

In het Thijssepark zag ik mijn eerste anemoon van dit jaar en erbuiten inde wijk een zwartmoeskervel = Smyrnium olusatrum. Ook mijn eerste waarneming van het kleine hoefblad = Tussilago farfara

klein hoefblad

klein hoefblad

bosanemoon

bosanemoon

zwartmoeskervel

zwartmoeskervel

Ook maar even door de “Braak”

Braak

Braak

En ik was verrast om in het voormalig Arboretum Uilenstede een bord aan te treffen met uitleg.

Uilenstede

Uilenstede

Geef een reactie

