april 18 2013

Gisteren was ik op Klarenbeek en maakte een foto van, ja ik wist niet wat dit was, ben het aan collega’s gaan vragen en er werd gevraagd of er elzen in de buurt stonden. En ja die staan er, dus het zijn de stikstofknolletjes van de els, die had ik nog nooit gezien. Ook staan de dotterbloemen = Caltha palustris, nog steeds te stralen.

els stikstofknolletjes

els stikstofknolletjes

dotterbloemen

dotterbloemen

Ik zag gelukkig veel hommels en een paar vlinders, o.a. de kleine vos en een trosvlier = Sambucus racemosa met rood blad en knop.

kleine vos

kleine vos

trosvlier

trosvlier

trosvlier

trosvlier

Ook was er een korstzwam te zien en een kiemplantje van het muizenoor = Hieracium pilosella  en van de kievitsbloem (werd mij verteld) ik heb hiervan geen foto, wel een foto van een of andere kers, ik weet niet welke.

korstzwam

korstzwam

muizenoor

muizenoor

kers

kers

Geef een reactie

