mei 13 2013

Gisteren was er weer een wandeling in het Beatrixpark olv Henk Wolters ivm het 75 jarig bestaan van het park, dit keer bijgestaan door Karine Klappe van het I.V.N.

Ik heb niet meegelopen, maar ging op zoek naar bloeiende bomen en die waren er genoeg. Op de heuvel(?) een bloeiende appel,Paulownia en een judasboom = Cercis siliquastrum en even buiten het park een populier die ik aanzag voor een Populus alba, maar die bij nader inzien een Populus canescens = grijze populier, of toch een Populus tremula = trilpopulier is. Ook zag ik een kornoelje, maar weet niet welke, dit zijn lastige bomen voor mij (en sla die dus meestal over) De Sassafras albidum is ook in bloei, maar daar kon ik niet goed bijkomen, een andere keer maar.

Beatrixpark

Beatrixpark

populier

populier

populier

populier

populier

populier

kornoelje

kornoelje

Sassafras albidum

Sassafras albidum

In de Artsenijhof was ook al het een en ander in bloei zoals Chelidonium majus = stinkende gouwe en een gele pluk Euphorbia characias = een wolfsmelkachtige, ook de Cydonia oblonga = kweepeer.

stinkende gouwe

stinkende gouwe

Euphorbia characias

Euphorbia characias

Cydonia oblonga = kweepeer

Cydonia oblonga = kweepeer

Op weg naar huis zag ik dat ook de Acer pseudoplatanus = gewone esdoorn, met lange pluimen bloeide.

gewone esdoorn

gewone esdoorn

Geef een reactie

