juli 20 2013

Gisteren was Wilma V. een dagje in Amsterdam, we besloten om naar Amstelveen te gaan, naar de kwekerij in/op de Braak.

Onderweg hadden we al veel planten gezien, zoals de cichorei in bloei en de inlandse berenklauw en eindelijk heb ik ook de pyama rups (het is de rups van de St Jacobsvlinder en dus waarschijnlijk de zebra rups) gezien

cichorei

cichorei

berenklauw

berenklauw

rups van St Jacobsvlinder

rups van St Jacobsvlinder

.

Op de kwekerij vond ik de volgende planten heel bijzonder (komt vaak door goede foto’s van het onderwerp). de Euphorbia , de kruisblad gentiaan en de eironde spuria. Het kost me veel meer moeite om op een naam te komen, dat speelt ook mee.

euphorbia

euphorbia

kruisblad gentiaan

kruisblad gentiaan

eironde spuria

eironde spuria

Bij deze struik/boom, uit het Thijssepark heb ik nog steeds geen naam, de struik/boom heeft een vervaarlijke doorn. Wel ben ik op de naam van een onbekende boom op de kwekerij gekomen, nee dat was Wilma die opperde de naam Viburnum en Wil M. de beheerder van de kwekerij beaamde dat.

Viburnum Braak

Viburnum Braak

Viburnum Braak

Viburnum Braak

onbekende Thijsseparkde onbekende boom uit het Thijssepark is een wilde peer. Wil Melchers vertelde dit.

Geef een reactie

