september 11 2013

Gisteren nam Wilma V. me mee naar Pinetum Dennenhorst te Lunteren in Gelderland en dat was smullen. Ik zag van alles paddenstoelen, bekermos en een onbekende vreemde hangende boom met een kegel.

zwavelzwam

zwavelzwam

bekermos

bekermos

onbekende naaldboom Dennenhorst

onbekende naaldboom Dennenhorst

onbekende naaldboom Dennendoom

onbekende naaldboom Dennenhorst

En ik heb ook al een nieuwe hobby, kiemplantjes van naaldbomen, er stonden er hier zoveel dat ik er niet omheen kon.

Larix kiemplant Dennenhorst

Larix kiemplant Dennenhorst

De kegel van een Pseudotsuga menziesii ‘Ceasia Erecta’  en we zochten naar een aangeplante boom, waarvoor ik 3 jaar geleden voor het eerst hier was, de Taxus baccata ‘Amersfoort’  en mooie bessen aan een andere Taxus baccata.

Pseudotsuga menziesii Ceasia Erecta

Pseudotsuga menziesii Ceasia Erecta

Taxus baccata Amersfoort

Taxus baccata Amersfoort

Taxus baccata

Taxus baccata

3 gedachten over “september 11 2013

  1. bomennederland

    Pierre je zou wel eens gelijk kunnen hebben en ik vond het fantastisch om daar rond te lopen, gr Karin.
    Sorry Rob, maar Pierre is de expert en ook lid van de NDV.

  2. Pierre Theunissen

    Dag Karin,
    De onbekende conifeer met de lange afhangende takken zou best Picea abies ‘Virgata’ kunnen zijn. De kegel hoort daar dan ook bij. Prachtig object, vind je ook niet? Mooie foto’s.
    Groeten, Pierre.

Geef een reactie

