oktober 21 2013

Gisteren was er een lezing op de Ruige Hof o.l.v. Finette van der Heyden van de KNNV.  Ik was veel te vroeg aanwezig en had geen geduld om te wachten en zag zoveel rondom het huis, dat ik besloot zelf rond te gaan kijken. Er zijn heel wat paddenstoelen te zien.(helaas ken ik geen namen) Ook stond er nog een monnikskap in bloei.

stammetjes klarenbeek

stammetjes klarenbeek

stammetjes Klarenbeek

stammetjes Klarenbeek

monnikskap

monnikskap

Zo fietste ik langs de “Vijf Slagen” en zag een hele gele boom en ik hoorde van HansD dat als het hek open is, men op het terrein mag, dus dat moet ik binnenkort maar eens doen.

Verder kwam ik terecht in de Riethoek en zag daar bij de Gemeente ook een gele boom staan,  hier vond ik ook een blad en het is een Liriodendron tulipifera of tulpenboom,

tulpenboom

tulpenboom

tulpenboom

tulpenboom

trilzwam in riethoek

trilzwam in riethoek

Geef een reactie

