maart 11 2014

Maandag was ik in de Hortus Amsterdam Centrum en in de vlinderkas zag ik deze kikker en veel vlinders.

kikker vlinderkas Hortus

kikker vlinderkas Hortus

vlinderkas Hortus

vlinderkas Hortus

Buiten in de tuin, was de Bergenia crassifolia in bloei en  de Cercidiphyllum japonica vertoont ook bloempjes en de Prunus ramburii is volop in bloei (ik weet geen Nederlandse naam)

Bergenia crassifolia

Bergenia crassifolia

Cercidphyllum jap

Cercidphyllum jap

Prunus ramburii Hortus

Prunus ramburii Hortus

Hierna ging ik nog naar de Nieuwe Ooster  en zag daar een roodborstje, de Edgeworthia chrysantha in bloei en buiten aan de singel een Prunus in bloei.Er zijn vele Prunussen in bloei  op dit moment en ik weet dus niet welke. Ook zag ik mijn eerste speenkruidje = Ficaria verna, in bloei

roodborstje NOoster

roodborstje NOoster

Edgewothia chrysantha

Edgewothia chrysantha

Ficaria verna
Ficaria verna

Prunus Oost

Prunus Oost

Prunus Zuidoost

Prunus Zuidoost

 

Geef een reactie

