april 9 2014

Vandaag op Klarenbeek zag ik een  bruin zandoogje dat verstrikt zat in een spinnenweb heb ik dus even bevrijd, verder veel honsdraf en vergeet mij nietjes en in een knotwilg zaten echte valeriaan en fluitekruid.

bruin zandoogje

bruin zandoogje

hondsdraf klarenbeek

hondsdraf klarenbeek

Tijdens mijn pauze zag ik hele groene bomen (helemaal vol blad) ernaast stonden elzen en essen dus die waren het niet en dan zit er niets anders op, dan te gaan kijken bleek het een Acer campestre = veldesdoorn te zijn. er stond een bergvlier en een gewone vlier naast elkaar, de bergvlier viel op door de gele trossen (Sambucus racemosa en Sambucus nigra) en ik zag vogelkers, waarschijnlijk de nederlandse of Prunus padus

veldesdoorn

veldesdoorn

veldesdoorn

veldesdoorn

bergvlier

bergvlier

gewone vlier

gewone vlier

Prunus padus

Prunus padus

Prunus padus

Prunus padus

Geef een reactie

