september 1 2014

Allereerst zag ik deze Acer saccharinum in het Sarphatipark, daarna een Galinsoga parviflora = knopkruid.

Acer saccharinum Sa

Acer saccharinum Sa

knopkruid

knopkruid

Een eikel onder een Sophora jaonica = honingboom, hier zag ik geen bloemen.De  x Chitalpa tashkentensis in het Beatrixpark stond volop in bloei, de Ziziphus jujuba bloeide 2 weken geleden ook. Ik was dus op weg naar Amstelveen naar de Sophora japonica , M.B. had mij verteld dat hij in bloei stond en met moeite kon ik een bloem ontdekken.

eikel onder een honingboom

eikel onder een honingboom

smalbladige Catalpa

smalbladige Catalpa

Ziziphus jujuba

Ziziphus jujuba

honingboom

honingboom

Op het laatst zag ik 2 mensen staan bij een Amerikaanse zoetwaterkreeft en maakte daar dus ook een foto van.

amerikaanse zoetwaterkreeft

amerikaanse zoetwaterkreeft

 

Geef een reactie

