oktober 5 2014

Het was nog heel erg mooi weer, dus maar een eindje gaan fietsen, in Amstelveen zag ik deze bomen en planten: De Betulus maximowicziana, de Elaeagnus umbellata en een Euonymus japonicus, De volgende plant deed me afstappen, dit kan niet waar zijn , ik zag de uiterst giftige kruidvlier = Sambucus ebulus, De bessen van de gewone vlier kan je zo eten , deze zeer zeker niet.

Betulus maximowicziana

Betulus maximowicziana

Crataegus amstelveen

Crataegus amstelveen

Elaeagnus umbellata

Elaeagnus umbellata

Euonymus japonicus

Euonymus japonicus

Rhus copallina

Rhus copallina

Rhus copallina

Rhus copallina

kruidvlier

kruidvlier, zeer giftig

kruidvlier zeer giftig

kruidvlier zeer giftig

In de Kalfjeslaan zag ik een Fraxinus americana (de naam heb ik dank zij N.Hoogland) en in Duivendrecht een Fraxinus angustifolius ´Raywood`

Fraxinus americana Kalfjeslaan

Fraxinus americana Kalfjeslaan

Fraxinus angustfolius Raywood

Fraxinus angustfolius Raywood

Geef een reactie

