maart 13 2015

Er was een stinzenplantenwandelingin park de Braak te Amstelveen olv Ria Simon. Hier zagen we de schubwortel, die ik niet zag in het Thijssepark, we roken de heerlijke zoete geur van de Sarcoccoca en gingen daar kijken, ik haakte af en ging naar huis.

Lathraea clandestina schubwortel in Braak

Lathraea clandestina schubwortel in Braak

Primula vugaris stengeloze primula in Braak

Primula vugaris stengeloze primula in Braak

Eergisteren was ik al in het Thijssepark eveneens in Amstelveen, even later ging ik nog naar het Amstelpark,om iets te bekijken en zag daar de rode Ribus = Ribus sanguineum en een Ulmus ik denk de glabra.

Rubus sanguineum Amstelpark

Rubus sanguineum Amstelpark

Ulmus glabra Amstelpark

Ulmus glabra Amstelpark

Later fietste ik naar huis langs de Amstel en wist dat hier Ulmus Christine Buisman stond. Alle iepen bloeien nu.

Ulmus Christine Buisman aan de Amstel

Ulmus Christine Buisman aan de Amstel

Geef een reactie

