januari 16 2011

bosweg Leersum

Langs deze mooie bosweg liepen we gisteren op weg naar de Darthuizer boomkwekerij, waar de sortimentsdag van de NDV werd gehouden. Met een vol programma. Onderweg zag ik een vreemde groei, Carpinus betulus volgens C.van der L.

Carpinus betulus

Persoonlijk was ik erg nieuwsgierig naar de meegebrachte takken door G.M. ,waaronder mij vooral de Alnus firma opviel, helaas heb ik daar geen beste foto van.

Alnus firma

In de pauze konden we rondkijken op de kwekerij, zelfs nu in januari de moeite waard.

amberboom

Ilex glabra Shamrock

Na de pauze besloot ik naar Gimborn te gaan, om een struik op te zoeken, die ik echter niet kon vinden. Wel zag ik dat er vele nieuwe boombordjes hingen en dat er wat Hamamelia’s bloeiden.

Abies

Abies

Hamamelis

Hamamelis

Plaats een reactie