Dagelijks archief: augustus 29, 2009

augustus 29 2009

vijver

vijver

Eigenlijk wilde ik naar Artis, maar het was daar zo druk, dat ik besloot naar de Hortus te gaan. Ik had gehoord dat de Victoria waterlelie gebloeid had, maar zelf vind ik de lotusbloem of Nelumbo nucifera mooier en zeker de zaaddoos.

lotus zaaddoos

lotus zaaddoos

Even verderop stond een kuipplant: de Syzygium paniculatum of Magenta Cherry met hele grappige vruchtbeginsels. Syzygium begint dus met een S

Zyzygium paniculatum

Zyzygium paniculatum

Zyzygium paniculatum vrucht

Zyzygium paniculatum vrucht

En dan meteen nog maar een kuipplant: Lithocarpus edulis, vroeger werd hij bij de eiken ingedeeld. Ik ben heel blij deze plant gezien te hebben.

Lithocarpus edulis

Lithocarpus edulis

Om deze tijd staat de Euonymus sachalinensis in de bloei en ik ben onder de indruk van de mooie bloemen.

Euonymus sachalinensis

Euonymus sachalinensis

Verder nog een rariteit uit de Afrikaanse kas, Daniella tasmanica of  Blue Berry .

Daniella tasmanica

Daniella tasmanica

En als laatste het vetblad of Pinguicula vulgaris.

vetblad

vetblad